top of page

אימון קוגניטיבי- התנהגותי לילדים ולנוער
 

כשמדברים על אימון קוגניטיבי -התנהגותי, על מה מדברים בעצם?

 

מדברים על כשאדם בא להתאמן לשינוי,

שינוי הרגלי החשיבה, לחשיבה חיובית, 
שינוי בהתנהגות (לא ניתן לשנות תכונות אופי, אך בהחלט ניתן לשנות הרגלים). 
שינוי בתגובות הפיסיולוגיות :הזעה, הסמקה, פחד קהל, פחד במה, חרדת-בחינות ועוד.

 

במהלך האימון, אדם מתרגל לחשוב באופטימיות, לחשוב על החיוב, ואיך לתקן חולשות,

לומד לקבל שליטה על חייו: עמידה בהתארגנות ובלוח זמנים, מייצר סדר עדיפויות, ממלא התחייבויות, מקבל החלטות נכונות הקשורות לכל מיגוון התכנים בחייו, להשיג מטרות.

לומד להשפיע בחיוב על סביבתו, לומד לזרוק את הפחד ולקבל בזרועות פתוחות יוזמה, פתיחות, ודחיפה קדימה למעשים. לומד להסתדר עם סביבתו, להגיע לפשרות, להיות אסרטיבי.

לומד להרגע, לא לאבד שליטה, לומד לקבוע מטרות בחייו. ולומד דרכים להשיג אותן.

אז מהו ה"קסם" שעושה ומגשים את כל אלה?

זו לא פרסומת ריקה. יש מאחוריה פילוסופיה שלמה העומדת במרכזו של האימון.

כל אלה ניתנים להשגה בזמן מוגבל. האימון אינו טיפול פסיכולוגי, הוא גם לא שטיפת מוח.

 

האימון הוא גמיש. נעשה אחד על אחד, באימון אישי. המתאמן לומד למצוא את

התשובות לשאלות- בעצמו.הוא ילמד לא להסס, לחטט בעצמו ולשאול את עצמו:

מי אתה?  מהן החוזקות שלך?   מהן החולשות שצריך לחזק?

לומד לחשוב: מה הייתי עושה במקרה כזה?  איך הייתי מגיב?

המאמן - תפקידו לכוון, לשאול את השאלות הנכונות, לסייע בהבנה.

 

התשאול של המאמן מוביל לשאלות עוצמתיות מאד:

מה אני רוצה? מה מטרתי? איך אגיע למטרה? מתי אגיע למטרה?

לא שואלים "למה"? כי התשובה תהיה: כי אני בחרתי כך, אני רוצה.

מהן האופציות שלי להגיע למטרה? באילו דרכים אגיע אליה?

המתאמן לומד דרך חשיבה לחיים.

כשאנחנו חושבים ,מחליטים ופועלים, יתכן שנשפיע על הסביבה שלנו.

 

לדוגמה: צעיר בן 21 החליט לעזוב את הבית.זה משפיע על משפחתו וחבריו.

איך יעשה? מה יעשה? איך ישלם את ההוצאות?  היכן יגור? ועוד שאלות נוספות.

ישאל עצמו ויענה עליהן בעצמו. בתום החשיבה-יפעל.

המתאמן לומד להיות שיפוטי כלפי עצמו והחלטותיו.

יש צורך להעמיד את הדברים בספק בכדי למנוע טעויות ככל הניתן.

למשל: אותו צעיר בן 21 ,ישאל: מה יקרה אם לא אשיג כסף?  לא אמצא דירה?...

צריך להכין תכנית חלופית. צריך למצוא את החולשות בתכנית הזו, ולשנות אותה בהתאם.

 

ואז, מתאמן כזה, שעבר אימון קוגניטיבי(חשיבתי)-  התנהגותי,

יהפוך לאדם שלוקח אחריות על עצמו וחייו.  אדם בוגר.

אדם שכישלון יחשל אותו ולא יהרוג אותו,

אדם חוקר, מחפש פתרונות,

אדם בעל מגוון דעות,

אדם המחפש פיתרונות יצירתיים,

אדם פרודוקטיבי  (מביא תוצאות.) אדם בעל חיים מאוזנים.

אדם מנצח. משיג מטרות.

 

אדם נחוש וחזק. עמיד.

נשמע טוב, נכון?

 

אני מאמנת ילדים ונוער להיות כאלה.

 

פנו אלי: 052-4329967

 

bottom of page